Mindfit

- En selvhjelpsapp som retter fokus mot mental helse/trening

Les mer om Mindfit app

Bli synlig i søk med «Google steder for bedrifter»

Google søkEn av fem søk i Googles søkemotor er relatert til stedsbestemte søk. En enkel måte å få bedre synlighet i søk er å opprette en bedriftsoppføring i «Google Steder». Dette er gratis, og bedriften din vil bli funnet i Google søk, maps, Google+ og mobileenheter.

Slik fungerer det

Bedriften din vises kanskje allerede med en oppføring i Google maps, uten at du er helt klar over det. Med Google steder tar du kontroll over din egen oppføring, og sørger for at bedriften din blir synlig og markedsført på riktig måte.

  • Med Google steder for bedrifter kan du administrere kontaktinformasjonen, åpningstider, legge til bilder og videoer
  • I tillegg til synlighet i Google maps får du tilgang på en Google+ side. Den gir deg mulighet til å svare på omtaler og vurderinger
  • Når du har opprettet konto får du tilgang til statistikk. Her får du oversikt over antall ganger oppføringen din blir vist i lokale søkeresultater. Les mer om Google+ innsikt 

I eksempelet nedenfor kan du se hvordan dette fungerer

La oss si at jeg er på jakt etter en Sushi-restaurant i Trondheim. Jeg googler «Sushi Trondheim», og det er ved slike lokale søk du vil oppnå bedre synlighet ved å registrere deg i Google Steder.

Forklaring:

  • Adwords = betalte annonseoppføringer
  • Organisk søk = må fortjenes, og er blant annet basert på nettsiden din sitt innhold
  • Google maps og Google+ = bedriftsoppføring i Google Steder

    Skjermbilde 2013-11-17 kl. 21.10.20

Slik registrerer du deg

  1. Registrere deg her – Google Steder for bedrifter
  2. Logg på med din Google konto. Har du ikke en, kan du opprette
  3. Følg anvisningen – det tar fem minutter å registrere seg

Lykke til! 🙂

  2 comments for “Bli synlig i søk med «Google steder for bedrifter»

  1. 19. november 2013 at 3:18 pm

    Hei Hilde

    Takk for bra tips. Mitt firma hadde noe av oppføringen på plass, men med feil/gammel adresse. Ser også at Google-oppføringene gir endel ekstra informasjon på søkeresultatene, slik som sted/forfatter/vurdering. Dette gir utvilsomt et konkurransefortrinn, spesielt om man er tidlig ute.

    Mvh
    Reidar Nygård
    – åpne og bedriftsinterne kurs i Adobe Photoshop, Indesign og webdesign for profesjonelle

    • 19. november 2013 at 3:21 pm

      Hei Reidar!

      Så fint å høre at det var nyttig, og at du nå fikk korrigert opplysningene. Liker! Ja, og ikke minst er det en fin måte å bygge merkevare på i søk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *